Kwaliteit

Keurmerk

Bij Gezinshuis Wijde Wereld staat kwaliteit voorop. Om dit te waarborgen, werken we met een gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem en hebben we het HKZ Keurmerk KO (Kleine Organisaties) behaald én behouden.

Dit keurmerk garandeert dat we voldoen aan vastgestelde kwaliteitsnormen voor gezinshuizen. Door middel van regelmatige interne en externe audits blijven we ons continu verbeteren en zorgen we ervoor dat onze zorg en begeleiding voldoen aan de hoogste standaarden.

Onze focus ligt op een veilig, stabiel en liefdevol thuis voor de kinderen die bij ons wonen, waarbij we professionaliteit combineren met een persoonlijke aanpak.

Vertrouwenspersoon

Alle (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders en verzorgers die te maken hebben met Jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij de vertrouwenspersonen van Jeugdstem.

Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige stichting en de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Gezinshuis Wijde Wereld. Elke 2 à 3 maanden bezoekt een vertrouwenspersoon van Jeugdstem ons gezinshuis.

Klachtenregeling

Bij Gezinshuis Wijde Wereld nemen we klachten serieus en zoeken we graag samen naar een oplossing. Kom je er met ons niet uit? Dan kun je een klacht indienen bij Klachtenportaal Zorg.

  • Lidmaatschapsnummer: 18866
  • Meer informatie over de klachtenprocedure is te vinden op de website van Klachtenportaal Zorg.



Gezinshuizen AdviesRaad (GAR)

Als gezinshuis zijn wij lid van de Gezinshuizen AdviesRaad (GAR) van Vigere. Dit biedt ons ondersteuning en een netwerk om de kwaliteit en professionaliteit van gezinshuizen te waarborgen.